چاپ-کارتن-تهران

چاپ و تولید کارتن

یکی از مهم‌ترین مراحل تولید کالا، بسته‌بندی آن است که در گذشته بیشتر با هدف جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات تولیدی انجام می‌شد، اما پس از گذشت مدتی، تولیدکنندگان به این نتیجه رسیدند که هرچه بسته‌بندی محصول شکیل‌تر باشد، احتمال فروش آن بیشتر می‌شود. به همین دلیل امروزه اکثر برندهای تولیدی و فروشگاهی از بسته‌بندی منحصربه‌فرد خود استفاده کرده و از آن برای برندسازی یا تبلیغ برند خود نیز استفاده می‌کنند.

چاپ و تولید کارتن

همان‌طورکه می‌دانید بهترین و رایج‌ترین روش بسته‌بندی کالاهای مختلف، بسته‌بندی کارتنی است. به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا در رابطه با چاپ و تولید کارتن بسته‌بندی اطلاعات کامل‌تری در اختیارتان قرار دهیم.

تماس با کارتن سازی

 

طراحی و چاپ کارتن تخصص ماست !

مراحل چاپ و تولید کارتن

چاپ و تولید کارتن دارای مراحل مختلفی می‌باشد و فرایندی نسبتاً زمان‌بر است. در ابتدا مواد اولیه مورد نیاز وارد واحد تولید ورق کارتن شده و در این واحد کارتن سه لایه، پنج لایه یا هفت لایه تولید می‌شود.

پس‌ازآن کارتن‌ها به واحد چاپ ارسال شده و در این قسمت طرح مورد نظر با استفاده از ماشین‌آلات مخصوص روی کارتن چاپ می‌شود. البته چاپ روی کارتن دارای مراحل مختلفی است و شامل طراحی طرح چاپی، انتخاب روش چاپ، ساخت شابلون و کلیشه (در صورت نیاز) و در نهایت چاپ کارتن با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک می‌شود.

سپس به مرحله دایکات کردن، چسباندن لبه‌های کارتن و دوخت آن می‌رسیم. به این ترتیب کارتن سفارشی تولید شده و پس از شمارش و بسته‎بندی به مشتریان گرامی تحویل داده می‌شود.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  چاپ کارتن |چاپ کارتن سه لا|چاپ کارتن پنج لا| چاپ کارتن با رنگ اختصاصی | چاپ سالوک™

در کارتن‌سازی مواد اولیه مختلفی به‌کار می‌روند که شامل ورق خام، مقوای نازک یا کاغذ گلاسه، چسب سیلیکات، قالب دایکات، تسمه، سوزن منگنه و… می‌شوند. همچنین برای چاپ کارتن به لوازمی مانند شابلون، کلیشه، مرکب چاپ و… نیاز است.

علاوه‌برآن در خط تولید کارتن‌سازی به تجهیزات و ماشین‌آلات مختلفی احتیاج است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به ماشین دایکات، ماشین لب چسب، ماشین دوخت یا منگنه، ماشین چاپ، ماشین لمینت دستی یا اتوماتیک و… اشاره نمود.

قیمت چاپ و تولید کارتن

در تعیین قیمت چاپ و تولید کارتن موارد مختلفی دخیل هستند و نمی‌توان قیمت ثابتی را در این‌مورد در نظر گرفت. در واقع برای تولید کارتن می‌توان از مواد اولیه مختلفی استفاده نمود که در کیفیت و مقاومت نهایی کارتن تاثیرگذارند و مسلماً قیمت متفاوتی نیز نسبت به یکدیگر دارند. برای مثال در واحد کارتن‌سازی برای ساخت ورق مسطحی که در دو طرف کارتن قرار می‌گیرد می‌توان از کاغذ تست‌لاینر، تاپ‌وایت، کرافت، لاینر یا کاغذی با ترکیب جنس لاینر، تست‌لاینر و کرافت استفاده نمود. همچنین فلوت یا ورق کنگره‌داری که در وسط کارتن قرار می‌گیرد انواع مختلفی دارد و می‌تواند از نوع فلوت A، B، C، E یا F باشد که همه این موارد در قیمت کارتن تاثیرگذارند.

به‌علاوه کارتن‌ها در سه مدل سه‌لایه، پنج‌لایه و هفت‌لایه تولید می‌شوند که به‌طورمعمول کارتن‌های پستی به‌صورت سه‌لایه هستند و این‌نوع کارتن کاربرد بیشتری دارند، اما برای کالاهای سنگین وزن بهتر است تا از کارتن پنج‌لایه یا هفت‌لایه استفاده شود چراکه هرچه تعداد لایه‌های کارتن بیشتر باشد مقاومت آن به همان نسبت افزایش خواهد یافت. در این مورد نیز کاملاً بدیهی است که قیمت کارتن هفت‌لایه بیشتر از کارتن پنج‌لایه بوده و کارتن سه‌لایه ارزان‌تر از این دو نوع کارتن است.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  چاپ و تولید کارتن به روش سیلک | چاپ سیلک روی کارتن | چاپ سالوک

قیمت چاپ کارتن

برای چاپ کارتن از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که در هریک از این روش‌ها هزینه نهایی چاپ متفاوت است. همچنین هزینه طراحی را نیز باید به این مورد اضافه نمود.

اما به‌طورکل می‌توان اینطور گفت که هرچه طرح مورد نظر مشتریان پیچیده‌تر و دارای رنگ‌بندی بیشتری باشد هزینه چاپ بالاتر می‌رود.

روش‌های چاپ و تولید کارتن

برای چاپ و تولید کارتن می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده نمود؛ در واقع روش‌های چاپ می‌توانند شامل چاپ سیلک، فلکسوگرافی و افست باشند. بنابراین ابتدا قالب بسته‌بندی و پس‌ازآن طرح چاپی توسط برنامه‌هایی مانند فتوشاپ، کورل یا ایلوستریتور طراحی شده و محل قرارگیری آن روی کارتن تعیین می‌شود. سپسآآاب با بررسی طرح چاپی، رنگ‌بندی آن، مقاومت کارتن، جنس آن و… بهترین روش چاپ روی کارتن مشخص می‌شود؛ برای مثال اگر مشتریان به‌دنبال بسته‌بندی لوکس و مقاوم باشند و به همین دلیل کارتن لمینیتی سفارش دهند برای چاپ روی این مدل از دستگاه چاپ افست استفاده می‌شود. اما در کارتن‌هایی که ورق رویی‌شان از جنس کرافت است می‌توان از روش چاپ سیلک روی کارتن نیز استفاده نمود. بنابراین پس از تعیین روش چاپ، ورق کارتن به واحد مربوطه ارسال شده و عملیات چاپ روی آن انجام می‌گیرد.

اما در رابطه با تفاوت چاپ سیلک، فلکسوگرافی و افست می‌توان اینطور گفت که چاپ فلکسوگرافی و سیلک جزء روش‌های چاپ مستقیم هستند و در این روش‌ها طرح چاپی با استفاده از کلیشه و شابلون حاوی رنگ و به‌صورت مستقیم به کارتن منتقل می‌شود؛ در واقع این دو روش در بیان ساده شبیه به مهرزدن روی کاغذ می‌باشند. اما چاپ افست جزء روش‌های چاپ غیرتماسی است که در آن ابتدا طرح چاپی روی ورقه زینک ظاهر شده و سپس توسط ماشین چاپ افست به کارتن منتقل می‌شود.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  کارتن سازی | چاپ کارتن | کارتن سازی لمینیت| چاپ سالوک™

معتبرترین شرکت چاپ و تولید کارتن در ایران

در ایران شرکت‌های مختلفی در زمینه چاپ و تولید کارتن فعالیت می‌کنند و به همین دلیل انتخاب بهترین شرکت کارتن‌سازی برای مشتریان گرامی کمی سخت شده است. در واقع امروزه کارتن یکی از پرمصرف‌ترین تولیدات است چراکه از آن برای بسته‌بندی محصولات مختلف از مواد خوراکی گرفته تا لوازم برقی استفاده می‌شود. علاوه‌برآن پس از شیوع بیماری کرونا در جهان، بسیاری از مردم به خریدهای اینترنتی روی آورده‌اند و خرید اینترنتی به سبک زندگی‌شان اضافه شده است. به همین دلیل کارتن‌های پستی جزء پرمصرف‌ترین انواع کارتن در ایران هستند و اکثر کسب‌وکارهای اینترنتی ماهانه مبلغ قابل توجه‌ای را برای خرید کارتن پرداخت می‌کنند.

شرکت چاپ و تولید کارتن سالوک

باتوجه‌به اینکه افزایش تقاضا با افزایش تولید همراه است، در همین دو سال اخیر تعداد کارخانجات کارتن‌سازی در ایران افزایش چشم‌گیری پیدا کرده و انتخاب را برای مشتریان سخت کرده است. اما اگر به دنبال معتبرترین شرکت کارتن‌سازی در ایران هستید بهتر است از شرکت چاپ و بسته‌بندی سالوک کمک بگیرید. این شرکت از سال ۱۳۸۶ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و به همین دلیل در چاپ و تولید کارتن کاملاً متخصص است. بنابراین شما می‌توانید تمامی مراحل طراحی قالب بسته‌بندی، تولید کارتن و همچنین چاپ روی کارتن بسته‌بندی را به این مجتمع بسپارید و از نتیجه نهایی شگفت زده شوید!

چاپ کارتن سفارشی | چاپ سیلک روی کارتن | لمینیت کارتن سازی | چاپ سالوک™کارتن سازی | چاپ کارتن | کارتن سازی لمینیت| چاپ سالوک™چاپ کارتن لمینیتی | چاپ کارتن لمینیت | لمینیت کارتن سازی | چاپ سالوک™قیمت کارتن | قیمت چاپ کارتن | قیمت کارتن سازی | چاپ سالوک™انواع ورق کارتن سازی | کارتن سازی فوری | کارتن سازی ایران | چاپ سالوک™

پاسخی را بگذارید

تماس فوری و استعلام قیمت