چاپ-سیلک-کارتن

 

چاپ و تولید کارتن به روش سیلک

برای چاپ روی کارتن می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده نمود که شامل چاپ فلکسوگرافی، سیلک، افست و… هستند. این روش‌ها نسبت به یکدیگر دارای تفاوت‌هایی می‌باشند و کیفیت چاپ نهایی در هرکدام از آن‌ها متفاوت است. در واقع چاپ سیلک و فلکسوگرافی جزء روش‌های چاپ مستقیم هستند اما چاپ افست به‌عنوان روش چاپ غیرمستقیم شناخته می‌شود و به همین دلیل قیمت آن نیز متفاوت از دو روش دیگر است.

اما با توجه به اینکه چاپ سیلک روی کارتن در بسیاری از شرکت‌های چاپ و تولید کارتن رایج‌تر از دو روش دیگر است در ادامه قصد داریم تا اطلاعات کاملی در این زمینه خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. بنابراین اگر قصد آشنایی بیشتر با روش چاپ سیلک را دارید حتماً تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

مراحل چاپ و تولید کارتن به روش سیلک اسکرین

در شرکت‌های چاپ و تولید کارتن یکی از مهم‌ترین مراحل، چاپ طرح مورد نظر روی سطح کارتن می‌باشد. برای این‌کار می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده نمود که روش چاپ با توجه به طرح طراحی‌شده، جنس کارتن و نظر مشتری تعیین می‌شود.

تماس با کارتن سازی

 

طراحی و چاپ سیلک روی کارتن تخصص ماست !

اما روش سیلک یکی از پرکاربردترین روش‌ها برای چاپ کارتن است چراکه این‌نوع چاپ دارای کیفیت و قیمت بسیار مناسبی می‌باشد. در این‌روش ابتدا طرح مورد نظر با استفاده از برنامه‌هایی مانند فتوشاپ، کورل، ایلوستریتور و… طراحی می‌شود و سپس باتوجه به آن شابلون چاپ سیلک ساخته می‌شود. این شابلون شامل یک توری با سوراخ‌های ریز است که در یک قالب ثابت قرار می‌گیرد. سپس طرح چاپی روی آن ایجاد شده و قسمت‌های اضافی با استفاده از ماده‌ای پوشیده می‌شود. بعدازآن شابلون و کلیشه در دستگاه چاپ سیلک قرار می‌گیرند و رنگ‌های چاپی به‌صورت مستقیم به کارتن منتقل می‌شوند. در نهایت پس از خشک شدن رنگ‌ها می‌توان سایر مراحل کارتن‌سازی را انجام داده و پس از شمارش و بسته‌بندی، کارتن‌ها را به مشتریان گرامی تحویل داد.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  چاپ جعبه |چاپ جعبه مقوایی |چاپ جعبه فوری | چاپ جعبه فانتزی | چاپ سالوک™

چاپ سیلک روی کارتن

مزایای چاپ و تولید کارتن به روش سیلک

از مهم‌ترین مزایای چاپ و تولید کارتن به روش سیلک می‌توان به قیمت مناسب آن اشاره نمود. به همین دلیل استفاده از این روش به کسب‌وکارهای کوچک پیشنهاد می‌شود. در واقع بسیاری از برندها از کارتن‌های ساده برای بسته‌بندی محصولات‌شان استفاده می‌کنند و به این‌صورت قصد کاهش هزینه‌های تولید را دارند. با توجه به اینکه قیمت کارتن ساده ارزان‌تر از نوع چاپ‌دار است، به نظر در هزینه‌های بسته‌بندی صرفه‌جویی می‌شود؛ اما با انجام این‌کار برندسازی کسب‌وکار مورد نظر به‌درستی صورت نگرفته و مطمئناً توجه نکردن به این جزئیات ساده باعث کم شدن میزان مشتریان و در نهایت ضرر و زیان می‌شود، بنابراین اگر دارای کسب‌وکار کوچکی هستید و قیمت نهایی چاپ کارتن برایتان مهم است می‌توانید روش چاپ سیلک را انتخاب کنید. در این روش محدودیتی برای تیراژ چاپ در نظر گرفته نمی‌شود و می‌توان چاپ سیلک را در تیراژ کم و زیاد انجام داد.

سیلک-چاپ-کارتن-فوری

در چاپ سیلک احتمال ریزش رنگ و پوسته‌پوسته شدن چاپ نهایی وجود ندارد چراکه با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک می‌توان رنگ را به میزان مورد نیاز به کارتن منتقل کرده و با وجود کیفیت بسیار بالای رنگ‌های موجود احتمال پوسته‌پوسته شدن آن وجود ندارد. همچنین این نوع چاپ کاملاً یک‌دست است و هیچ نقطه‌ای بدون رنگ باقی نمی‌ماند.

از دیگر مزایای چاپ سیلک روی کارتن می‌توان به امکان استفاده از آن در کنار دیگر روش‌های چاپی اشاره نمود. در واقع ممکن است لازم باشد تا قسمت‌هایی از طرح مورد نظر به‌صورت نقره‌کوب یا طلاکوب چاپ شوند. در این شرایط می‌توان ابتدا از چاپ سیلک برای چاپ طرح اصلی روی کارتن کمک گرفته و پس‌ازآن با استفاده از روش چاپ طلاکوب یا نقره‌کوب نام برند یا دیگر موارد مورد نظر را روی کارتن ایجاد نمود.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  کارتن سازی | کارتن سازی فوری | کارتن سازی در تهران | چاپ سالوک™

معایب چاپ و تولید کارتن به روش سیلک

با وجود مزایای چاپ و تولید کارتن به روش سیلک نمی‌توان از معایب آن گذشت. در واقع چاپ سیلک روی کارتن سرعت چاپ به‌نسبت روش چاپ افست نسبتاً پایین‌تر است و همچنین ساخت شابلون مورد نیاز نیز دردسرهای خاص خود را دارد. علاوه‌برآن در تمامی روش‌های چاپ مستقیم محدودیتی برای ترکیب رنگ‌های چاپ شده در نظر گرفته می‌شود؛ در واقع اگر میزان رنگ‌های به‌کار رفته در طرح چاپی زیاد باشد یا تناژ رنگی تغییر کند، نمی‌توان از روش چاپ سیلک استفاده نمود و در این‌موارد با استفاده از روش چاپ افست می‌توان بهترین نتیجه را به دست آورد.

همچنین در مواردی که مشتریان به دنبال بسته‌بندی لوکس و بسیار زیبا برای محصولات خود هستند، استفاده از روش چاپ سیلک اشتباه بزرگی می‌باشد و به این‌صورت نتیجه دلخواه به‌دست نخواهد آمد. برای مثال در کارتن لمینیتی بهتر است تا از روش چاپ افست استفاده شود چراکه به این‌صورت نتیجه نهایی بسیار بهتر از روش چاپ سیلک و فلکسوگرافی می‌شود. بنابراین بهتر است تا برای انتخاب بهترین روش چاپ از کارشناسان با تجربه این حوزه کمک گرفته شود.

معرفی بهترین شرکت چاپ سیلک روی کارتن

اگر به‌عنوان برند تولیدی و فروشگاهی به دنبال بهترین شرکت چاپ سیلک روی کارتن در ایران می‌گردید مفتخریم که شرکت کارتن‌سازی سالوک را به شما معرفی کنیم. این شرکت در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده و در طی این سال‌ها با شرکت‌های بسیار معتبری مانند شرکت گلدیران، مادیران، لایکو، شرکت بازرگانی ایرانیان، شرکت ایران شکلات، صنایع غذایی شیرین شاد و… همکاری کرده است.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  چاپ کارتن سفارشی | چاپ سیلک روی کارتن | لمینیت کارتن سازی | چاپ سالوک™

یکی از مهم‌ترین خدماتی که مجتمع چاپ و کارتن سازی سالوک ارائه می‌دهد چاپ سیلک روی کارتن می‌باشد که با هزینه‌ای ناچیز و در بازه زمانی بسیار کوتاه قابل انجام است. علاوه‌برآن شما می‌توانید تمامی مراحل طراحی و ساخت کارتن بسته‌بندی مورد نیاز خود را به کارشناسان این مجتمع بسپارید. در واقع شرکت سالوک دارای خط تولید کارتن‌سازی و چاپ کارتن می‌باشد و از بهترین تجهیزات و ماشین‌آلات برای چاپ و تولید کارتن استفاده می‌کند. به‌علاوه امکان طراحی و چاپ ساک دستی، کاتالوگ، انواع جعبه بسته‌بندی، سررسید اختصاصی، ست اداری و صدها محصول چاپی دیگر در این مجموعه فراهم است.

در صورتی‌که قصد کسب اطلاعات کامل‌تر در رابطه با انواع روش‌های کارتن‌سازی، دیگر روش‌های چاپ کارتن، قیمت نهایی ساخت کارتن و قیمت هریک از روش‌های چاپی را دارید می‌توانید با شماره ۰۲۱۳۶۶۱۵۰۴۹ تماس حاصل نمایید و از کارشناسان مجتمع چاپ و بسته‌بندی سالوک مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین پیشنهاد می‌دهیم تا از دیگر مقالات موجود در سایت شرکت سالوک نیز دیدن نمایید. از همراهی شما سپاس‌گزاریم.

 

پاسخی را بگذارید

تماس فوری و استعلام قیمت