چاپ-کارتن-سفارشی-مجتمع-چاپ-و-کارتن-سازی-سالوک

چاپ کارتن سفارشی :

در جهان امروز دسترسی به اینترنت باعث ‌شده تا زندگی اکثریت مردم جامعه تحت تاثیر آن قرار بگیرد. برای مثال امروزه کمتر کسی برای خرید حضوری زمان می‌گذارد و اکثریت مردم خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند.

 

چاپ کارتن سفارشی

با رواج خرید اینترنتی در میان مردم، اکثر برندهای تولیدی و فروشگاهی به این نتیجه رسیدند که از کارتن بسته‌بندی برای تبلیغ برند خود استفاده کنند. به همین دلیل امروزه چاپ کارتن سفارشی رواج بسیار زیادی پیدا کرده و اکثریت برندها از این نوع کارتن برای بسته‌بندی سفارشات مشتریان خود استفاده می‌کنند. در ادامه قصد داریم تا در رابطه با چاپ روی کارتن اطلاعات کامل‌تری در اختیارتان قرار دهیم.

تماس با کارتن سازی

 

طراحی و چاپ کارتن تخصص ماست !

مزایای چاپ کارتن سفارشی

چاپ کارتن سفارشی مزایای بسیار زیادی برای برندهای مختلف دارد. در واقع در رقابت میان برندهای مشابه کسی برنده می‌شود که توانسته باشد به خوبی برندسازی کرده و نامش را در ذهن مخاطبان حک کند. برای مثال با شنیدن نام دیجی‌کالا یک لبخند در ذهن مخاطبان تداعی می‌شود. این برند شناخته ‌شده کشورمان از روش‌های تبلیغاتی گوناگونی برای برندسازی استفاده کرده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها چاپ کارتن بسته‌بندی بوده است. البته امروزه بسیاری از برندهای بزرگ و کوچک از این روش استفاده می‌کنند چراکه از اهمیت آن آگاه شده‌اند.

جالب است بدانید که قیمت کارتن معمولی با کارتن چاپی تفاوت چندان زیادی ندارد اما همین هزینه نسبتاً کم باعث می‌شود تا مشتریان شما از بسته‌بندی رضایت بیشتری داشته باشند و در نگاه اول متوجه نام برند و دیگر اطلاعات مربوطه مانند آدرس پیج اینستاگرامتان شوند. در واقع رعایت این نکات ساده در برندسازی نقش بسیار مهمی داشته و تاثیر زیادی در افزایش تعداد مشتریان دارد.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  چاپ هاردباکس |چاپ جعبه سخت |تولید هاردباکس | چاپ جعبه فانتزی | چاپ سالوک™

روش‌ها و مراحل چاپ کارتن سفارشی

در صنعت چاپ از روش‌های مختلفی برای چاپ کارتن سفارشی استفاده می‌شود که شامل چاپ سیلک، چاپ فلکسوگرافی، چاپ افست و… هستند.

دلیل استفاده از روش‌های مختلف چاپ، تفاوت ورق کارتن است؛ در واقع در کارتن‌سازی از مواد اولیه مختلفی برای ساخت کارتن استفاده می‌شود که در مقاومت و کیفیت نهایی کارتن تاثیرگذار هستند.

البته ارائه توضیحات در رابطه با مراحل کارتن‌سازی در این مقاله نمی‌گنجد اما همین‌قدر بگوییم که مقاومت کارتن و جنس دو ورق  مسطحی که در طرفین آن به‌کار می‌رود نقش مهمی در تعیین روش چاپ دارد؛ برای مثال در چاپ کارتن لمینیتی بیشتر از دستگاه چاپ افست استفاده می‌شود.

چاپ کارتن سفارشی سالوک

در مجتمع چاپ و بسته‌بندی سالوک ابتدا مراحل کارتن‌سازی انجام شده و پس از تولید ورق کارتن عملیات چاپ روی آن انجام می‌گیرد. در ادامه مراحل مختلف چاپ کارتن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مرحله اولیه چاپ کارتن سفارشی

مرحله اولیه چاپ کارتن سفارشی که در تمامی روش‌های چاپی مشترک است طراحی گرافیکی طرح مورد نظر می‌باشد. این‌کار توسط طراحان باتجربه و آموزش‌دیده‌ و با استفاده از برنامه‌هایی مانند فتوشاپ، کورل و ایلوستریتور انجام می‌شود. البته طراحی صلاحیت انجام این‌کار را دارد که رنگ‌های چاپی یا CMVK را به خوبی بشناسد چراکه در غیر این‌صورت رنگ‌های چاپ شده متفاوت از رنگ‌های مورد نظر خواهند شد.

همچنین شخصی که به‌عنوان طراح در کارخانه کارتن‌سازی استخدام می‌شود باید بتواند پیش از طراحی طرح چاپی، قالب بسته‌بندی را طراحی نماید در غیر این‌صورت صلاحیت لازم برای کار در چنین واحدی را نخواهد داشت.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  کارتن سازی | چاپ کارتن | کارتن سازی لمینیت| چاپ سالوک™

مرحله تعیین روش چاپ کارتن سفارشی

پس‌ازآنکه طراح باتجربه، قالب بسته‌بندی و طرح چاپی را طراحی کرد نوبت به انتخاب کارتن مناسب می‌رسد. در انتخاب کارتن موارد زیادی تاثیرگذار هستند برای مثال ابتدا باید وزن کالایی که قرار است درون آن قرار بگیرد تعیین شود، سپس با توجه به وزن کالا، کارتن سه لایه، پنج لایه یا هفت لایه انتخاب می‌شود. همچنین اگر مشتریان قصد تهیه کارتنی لوکس و زیبا را داشته باشند از کارتن های لمینیتی استفاده شده و طرح مورد نظر روی آن چاپ می‌شود.

پس از انتخاب کارتن، روش چاپ روی آن تعیین می‌گردد در واقع در انتخاب روش چاپ کارتن سفارشی مواردی مانند طرح چاپی، جنس ورق مسطح رویی، مقاومت کارتن، محل قرارگیری چاپ و… تاثیرگذار هستند. بنابراین انتخاب روش چاپ توسط کارشناسان مجرب و باتجربه این حوزه انجام ‌شده و بعد از انتخاب روش چاپ، مراحل چاپ روی ورق کارتن طی می‌شود.

در نهایت پس از دایکات، چسباندن لبه‌های کارتن و دوخت آن به مرحله نهایی می‌رسیم که شامل شمارش و بسته‌بندی کارتن‌های آماده است. بعد از انجام این‌کار، کارتن‌ها تحویل مشتریان گرامی شده و برای بسته‌بندی و نگهداری کالاهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چاپ افست

برای چاپ کارتن سفارشی استفاده از روش چاپ افست انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد چراکه برای چاپ روی کاغذ گلاسه، کاغذ کرافت، کاغذ تحریر و مقوای پشت توسی می‌توان از روش چاپ افست استفاده کرد. چاپ افست یک روش چاپ غیرتماسی است که در آن ورق کاغذ مستقیماً در تماس با زینک قرار نمی‌گیرد. بنابراین ابتدا طرح مورد نظر روی ورقه‌ی زینک ظاهر شده و سپس به ماشین چاپ افست منتقل می‌شود.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  چاپ و تولید کارتن | چاپ سیلک روی کارتن | لمینیت کارتن سازی | چاپ سالوک™

به‌طورمعمول بهتر است تا از ماشین چاپ افست برای این‌کار استفاده شود که این دستگاه به صورت ۲ ورقی، ۳ ورقی، ۴٫۵ ورقی و… می باشد.

چاپ فلکسوگرافی

برعکس چاپ افست، چاپ فلکسوگرافی به صورت مستقیم است و در این‌روش از کلیشه برای انتقال مستقیم طرح روی کارتن استفاده می‌شود. در چاپ فلکسوگرافی ابتدا طرح مورد نظر طراحی شده و سپس با توجه به آن کلیشه مخصوص ساخته می‌شود. در نهایت کلیشه منعطف طرح را به کارتن منتقل کرده و فرایند چاپ کامل می‌گردد.

چاپ سیلک

چاپ سیلک نیز از روش‌های چاپ مستقیم است با این تفاوت که در این روش کلیشه ثابت است و از شابلون مخصوص برای انتقال رنگ به کارتن استفاده می‌شود. بنابراین پیش از قرار دادن کارتن در دستگاه چاپ سیلک ابتدا باید شابلون و کلیشه مخصوص طراحی شده و درون دستگاه قرار بگیرند.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا مراحل اولیه و روش‌های مختلفی که برای چاپ روی کارتن مورد استفاده قرار می‌گیرند را به شما عزیزان شرح دهیم. اما پیشنهاد می‌کنیم تا برای کسب اطلاعات کامل‌تر در رابطه با کارتن‌سازی، روش‌های مختلف چاپ، قیمت ساخت کارتن و چاپ روی آن، مدت زمان مورد نیاز برای کارتن‌سازی و… از همکاران ما در مجتمع چاپ و بسته‌بندی سالوک کمک بگیرید.

این مجتمع به‌صورت اختصاصی در حوزه کارتن‌سازی و چاپ آن فعالیت دارد بنابراین می‌توانید تمامی مراحل کارتن‌سازی تا چاپ طرح اختصاصی روی آن را به کارشناسان مجرب مجتمع چاپ و بسته‌بندی سالوک بسپارید.

قیمت کارتن | قیمت چاپ کارتن | قیمت کارتن سازی | چاپ سالوک™کارتن سازی | چاپ کارتن | کارتن سازی لمینیت| چاپ سالوک™کارتن سازی | کارتن سازی فوری | کارتن سازی در تهران | چاپ سالوک™

پاسخی را بگذارید

تماس فوری و استعلام قیمت