چاپ-لیبل

چاپ لیبل پشت چسبدار |چاپ برچسب متالایز | برچسب PVC | برچسب پشت چسبدار اختصاصی مواد غذایی ، آرایشی بهداشتی ،انواع لیبل صنعتی | چاپ سالوک™

چاپ لیبل شناس‌برگ یا برچسب یا لیبل، تکه‌ای از کاغذ، پلیمر، پارچه، فلز یا دیگر مواد است که به یک بسته‌بندی یا شیء می‌چسبد و روی آن ممکن است یک راهنما، اطلاعاتی در مورد محصول، نشانی‌ها و … به نمایش درآمده باشد. شناس‌برگ‌ها ممکن است مستقیماً روی بسته‌بندی یا شیء چاپ شده باشند.

شناس‌برگ‌ها کاربردهای بسیاری دارند: شناسایی محصول، برچسب‌های نام، تبلیغ، هشدار، و دیگر موارد.

برای سفارش چاپ لیبل حتما باید ابعاد شما در یک فرم ۲۵ در ۳۵ سانتیمتر قزار بگیرد ما بصورت اختصاصی

چاپ لیبل را انجام می دهیم و امکان چاپ لیبل ها با ابعاد کوچک مثلا ۵ در ۵ سانتیمتر و تیراژ پایین را نداریم

در حال حاضر چاپ سالوک مفتخر به انجام خدمات ذیل در زمینه چاپ لیبل می باشد :

  • طراحی و چاپ انواع لیبل کاغذی با بهترین متریال و گارانتی چسب و ثبات رنگ
  • طراحی و چاپ انواع لیبل پی وی سی مات و شفاف
  • طراحی و چاپ لیبل شیشه ای دو رو چاپ
  • طراحی و چاپ انواع لیبل پشت چسبدار طلاکوب
  • چاپ انواع لیبل با پوشش یووی و سلفون
  • طراحی و چاپ انواع لیبل جهت مصارف صنعتی
  • چاپ و طراحی انواع لیبل جهت موادغذایی و….
  • چاپ و طراحی انواع لیبل جهت مصارف آرایشی و بهداشتی و ….

جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت تماس بگیرید

چاپ لیبل یووی

پرکاربرد لیبل مورد استفاده در بازار می باشد. قیمت این نوع لیبل نسبت به سایر لیبل ها بسیار مقرون بصرفه تر است و از یکی ویژگی های منحصر به فرد این محصول امکان ارائه این نوع استیکر به صورت فوری یکروزه می باشد. چاپ لیبل یووی UV به صورت فول رنگی انجام می شود و در سایز ها و ابعاد مختلف و متنوع قابل عرضه می باشد. این نوع لیبل به صورت کاغذی می باشد و با روکش یووی محافظت می شود و کیفیت چاپ برروی این نوع لیبل بسیار مطلوب بوده و رنگ ها همگی کاملا براق و اشباع می باشند.

چاپ لیبل سلفون براق :

از دیگر مدل های قابل عرضه در مجموعه تخصصی چاپ متین می باشند. از ویژگی های چاپ لیبل سلفون براق همانگونه که از اسم این محصول مشخص است حالت گلاسه و یا براق بودن آن است. این نوع لیبل هم مشابه لیبل یووی به صورت فول رنگی و در سایز های متنوع قابل عرضه می باشد. کیفیت چاپ برروی این نوع لیبل بسیار مطلوب بوده و رنگ ها همگی کاملا براق و اشباع می باشند.

برای ایجاد فضای اطمینان در زمان برش توصیه می شود لوگو و سایر نوشته های خود را حداقل به میزان ۳ میلیمتر از لبه های کار فاصله دهید.

چاپ لیبل سلفون مات:

یکی از محصولات جدید افست مجموعه چاپ متین می باشد. این نوع لیبل نیز بر خلاف لیبل سلفون براق دارای روکش سلفون مات می باشد.به صورت چهار رنگ و برروی شیت انجام می شود. کیفیت چاپ و رنگ لیبل بسیار زنده خواهد بود.

چاپ لیبل سلفون مات طلاکوب:

روکش این نوع لیبل مشابه لیبل سلفون مات می باشد با این تفاوت که دارای فیل طلاکوب می باشد. برای چاپ این نوع لیبل می بایست یک فایل برای قسمت های چاپی و یک فایل تک رنگ برای نواحی طلاکوب ارسال گردد.

چاپ لیبل شیشه ای :

چاپ لیبل شیشه ای به ۲ صورت خوانا و ناخوانا مقدور و امکان پذیر میباشد. لیبل خوانا باید از روی شیشه چسبانده شود ولی لیبل شیشه ای ناخوانا مشابه برچسب های معاینه فنی از پشت شیشه باید چسبانده شود. چاپ لیبل شیشه ای در ابعاد مختلف قابل چاپ می باشد .

چاپ لیبل متالایز

لیبل متالایز دارای چسبندگی مناسب بر روی شیشه ، پلاستیک و فلز و البته قطعات صنعتی می باشد. از ویژگی های لیبل متالایز ضد خش ، ضد آب و قابل شستشو بودن و همچنین مقاومت بیشتر در برابر درجه حرارت بالا و همچنین اسید می باشد این نوع لیبل ها می باشد. لیبل متالایز از خدمات منحصر به فرد این مجموعه می باشد که در سایز ها و ابعاد دلخواه شما قابل عرضه میباشد.

انواع لیبل :

لیبل وید Void:

نوعی لیبل خاص است که عموما” برای مصارف امنیتی و گارانتی به کار می رود.به عنوان مثال وقتی در صدد باشیم تا بسته بندی کالا و یا خود محصول را پلمپ نماییم و از باز شدن آن مطمئن شویم ، بهترین گزینه استفاده از لیبل وید Void است.

خاصیت این نوع برچسب به گونه ای است که پس از جدا شدن آن از شکل اصلی خود خارج می شود و به طور مشهود این مورد مشخص است.

لیبل وید در انواع مختلف شیشه ای ، نقره ای و یا رنگی قابل تولید می باشد.

لیبل وید به دو گونه عمل می کند ، یا پس از جدا شدن آن علامت وید(Void) و یا اشکال دیگر (به طور عمده شکل شطرنجی)

به صورت جای خالی روی لیبل مشخص می شود و یا علاوه بر این حالت اثر علامت Void و یا شکلهای دیگر را روی کالا باقی می گذارد.

برای چاپ روی لیبل وید از ریبون رزین (Resin) و یا وکس رزین (Wax/Resin) استفاده می شود.

چاپ لیبل پی وی سی PVC (Polyvinyl chloride) :

در ایران به لیبلهای فیلمی که در بر گیرنده متریال های Pet, PE, PP, PVC است اطلاق می شود .لیبل های فیلمی عموماً در انواع مات، براق، شفاف و نقراه ای ارائه می گردند.

در بازار ایران لیبلهای شفاف PP, PET با نام ترانسپارنت. و لیبل های PET نقره ای با نام متال شناخته شده اند.استفاده از آنها در مواردی است که احتیاج به مقاومت بیشتر لیبل و ماندگاری چاپ به مراتب بالاتری باشد.ماندگاری چاپ این نوع لیبل در برابر حلالها و شرایط محیطی به مراتب بیشتر از لیبل کاغذی می باشد.همچنین برچسب PVC در برابر کشش و پارگی از لیبل های کاغذی مقاوم تر هستند.برای چاپ آن با توجه به کاربرد لیبل ، از ریبون های وکس رزین و یا رزین استفاده می شود.

لیبل پی وی سی PVC به طور میانگین تا ۸۰ درجه و لیبل PET تا ۱۵۰ درجه سانتیگراد ، حرارت غیر مستقیم را تحمل می کند.

کاربرد عمده کاربرد این نوع لیبلها در صنایع مختلف ذیل می باشد:

خودرو، لوازم خانگی ، صنعت فولاد ، سازمان های انتقال خون ، رنگ و رزین و پتروشیمی .

کی از مقاوم ترین لیبل های فیلمی نقره ای با متریال PET که در بازار ایران به لیبل متال شناخته می شود.

برچسب متال تا ۱۵۰ درجه حرارت غیر مستقیم را تحمل می کند.

از دیگر ویژگیهای لیبل متال می توان به مقاومت چاپ در برابر انواع حلال از قبیل الکل و هگزان اشاره نمود.

همچینین برچسب متال در مقایسه با سایر لیبل ها، دارای مقاومت بیشتری در مقابل کشش و شرایط محیطی مختلف می باشد.

با توجه به اهمیت ماندگاری چاپ بر روی این لیبل ، می بایست از ریبون های مقاوم رزین و سوپر رزین استفاده نمود .

طیف وسیعی از صنایع از قبیل لوازم خانگی ، خودرو سازی ، فولاد و صنایع شیمیایی ، جهت برچسب مشخصه محصول و ردیابی از این لیبل استفاده می کنند.

چاپ لیبل ترانسپارنت یا شیشه ای :

یکی از انواع برچسب های مقاوم می باشد .همانگونه که از نام آن مشخص است شفاف و بی رنگ بوده و چاپ روی لیبل از هر دو طرف قابل رویت است.

از مصارف و کاربردهای لیبل شیشه ای جهت الصاق روی شیشه های خودرو ، مواد غذایی و  … می باشد.با توجه به نوع متریال این نوع لیبل ، برای چاپ روی آن از ریبون رزین و وکس رزین استفاده می شود.

نکته دیگر که در خصوص لیبل Transparentحائز اهمیت است، این بوده که به دلیل شفاف بودن آن سنسور لیبل پرینترها فضای خالی (GAP) بین دو لیبل را تشخیص نمی دهند و برای رفع این ایراد می بایست از علامت چاپی خاصی تحت عنوان بلک مارک (Black Mark) در فاصله بین دو لیبل استفاده نمود.

چاپ لیبل حرارتی یا ترمال :

یکی دیگر از برچسبهای رایج است که از مشخصه اصلی آن می توان به عدم نیاز به ریبون هنگام چاپ اشاره کرد. جنس لیبل  Thermal کاغذی بوده با پوششی حساس به حرارت Coat می شود. برای شرح دادن خاصیت اصلی آن می توان عملکرد آن را شبیه رولهای کاغذی دستگاه فاکس عنوان کرد. متریال لیبل حرارتی در دو نوع Eco Thermal و Top Thermal تولید می شوند .

عمده مصرف لیبل حرارتی Eco در فروشگاهها به عنوان لیبل ترازو و لیبل قیمت قفسه ، صنایع غذایی است. بدین منظور که که مدت زمان زیادی جهت ماندگاری لیبل روی یک کالا یا محصول نیاز نباشد. همچین نوع Top Thermal  این متریال دارای مقاومت بالایی در ماندگاری چاپ می باشد.

به طور مثال کارت پرواز (Boarding Pass) در فرودگاهها می بایست دارای چنین ویژگی باشد.

لیبل حرارتی به لحاظ قیمت تا حدودی از لیبل های کاغذی معمولی گران تر می باشند که عدم نیاز به ریبون جهت چاپ ، این اختلاف را توجیه می کند.

چاپ لیبل پارچه ای یا رول تایوک :

که از جنس نایلون و یا پلی استر ساخته شده  و نوع قابل پرینت آن عموماً در دو مدل  Satin (براق) و معمولی (مات) است . قابلیت چاپ در هر دو طرف لیبل امکانپذیر می باشد.

دستورالعمل شستشو و خودرو به عنوان لیبل کمربند ایمنی، برای جلوگیری از پاک شدن چاپ از روی آن به هنگام شستشو ، می بایست از ریبون Wash Resin یا همان Wash Care استفاده نمود.

چاپ لیبل اموال :

که در برخی موارد به آن لیبل امنیتی ، خردشونده و یا منهدم شونده نیز گفته می شود. جهت اموال گردانی در سازمانها و شرکتها و یا مصارفی که نیاز است در صورت برداشتن لیبل ، برچسب مربوطه سالم نماند استفاده می شود.

این نوع  لیبل ، پس از چسباندن به هیچ عنوان قابل جدا شدن نمی باشد و در صورت جدا شدن تکه تکه می شود.

در حال حاضر برچسب اموال در متریالهای مختلفی وجود دارد که می توان به برچسب هایی از جنس شبرنگ، گچی، لایه شونده و . . . اشاره کرد.

توصیه می شود جهت سهولت در قرائت بارکد چاپ شده روی لیبل اموال و همچنین ماندگاری بیشتر چاپ انجام شده، از لیبل های گچی سفید رنگ و مات جهت لیبل اموال استفاده شود.

چسبندگی بسیار بالا و جنس خاص این لیبل باعث می شود تا پس از چسباندن روی یک سطح به سختی و با خرد شدن بتوان آن را جدا کرد.

جهت چاپ روی لیبل گچی از ریبون رزین و یا سوپر رزین استفاده می شود. این لیبل در برابر حلالهایی از قبیل الکل، هگزان و سایر مواد شوینده مقاوم است.

به دلیل ساختار ویژه این متریال ، قیمت آن نیز از سایر لیبل ها بالاتر می باشد.

برچسب اموال معمولاً در ابعاد ۵۰*۲۵ ، ۵۰*۲۰ ، ۷۰*۲۰ میلیمتر استفاده می شود.

چاپ لیبل طلا :

یکی از انواع برچسب با طراحی خاص است که جهت چاپ مشخصات طلا و سایر زیور آلات و اکسسوری مورد استفاده قرار می گیرد.

متریال آن ، PP Clear + PP White شرکت Rollcover ایتالیا بوده و بند آن به صورت شفاف می باشد که لیبل طلا جواهر دم شیشه ای معروف است.

سایر خصوصیات این لیبل ، مقاومت بالا در برابر کشیدگی ، ماندگاری چاپ بسیار بالا و کیفیت چاپ فوق العاده آن است.

از نکاتی که در لیبل طلا می بایست رعایت شود پرفراژ دقیق و بی نقص آن و عدم وجود چسب پشت لیبل در قسمت انتهایی نوار شفاف آن است .

این ویژگی موجب می شود آثار چسبندگی روی جواهر باقی نماند.

ریبون توصیه شده جهت چاپ روی این نوع لیبل رزین و یا سوپر رزین می باشد

لیبل دیپ فریز جهت استفاده بر روی محصولاتی است که در دماهای منفی نگهداری می شوند .

اصولاً همه لیبلهای کاغذی و فیلمی (PVC, PET , PP, PE) را در صورت استفاده از نوعی چسب با ویژگیهای خاص در تولید متریال لیبل که فاقد

آلودگی های فنولیک رزینی و همچین ماندگاری بالا تا دمای ۸۰- درجه سانتیگراد  باشد ، می توان به عنوان برچسب مشخصه محصول و لیبل دیپ فریز

در حوزه دارو و فرآورده های خونی مانند لیبل کیسه خون و یا لیبل روی کیسه پلاسما استفاده نمود.

به دلیل نگهداری این لیبل ها در دماهای منفی ، اهمیت ماندگاری چاپ در این حوزه ، می بایست از ریبون های رزین و سوپر رزین استفاده نمود.

لیبل مقاوم در برابر حرارت و یا پلاک محصول نسوز Polyart اصولاً به دلیل کاربرهای خاص آن در صنعت فولاد به عنوان تگ و یا پلاک شناسایی محصول و

در دماهای بالای ۷۰ تا ۱۸۰۰درجه سانیگراد ، با ضخامت های بیشتر و ویژگی های متفاوت تری نسبت به سایر لیبل ها ارائه می شود.

امکان چاپ روی این نوع لیبل به دلیل ضخامت بیشتر آن با لیبل پرینترهای صنعتی انجام می شود.

اهمیت استفاده از لیبل و تگ های مقاوم در برابر حرارت، به دلیل امکان چاپ بارکد و انواع اطلاعات متغیر و همچنین مقاومت بالا در برابر حرارت ،

کشش ، انواع حلال و شرایط محیطی سخت می باشد.

بیشترین کاربرد این لیبل ها در صنایع فولادی ، نورد و لوله ، کلاف و تولید میلگرد، تیرآهن ، شمش ، نبشی و لوله و پروفیل می باشد .

نحوه الصاق نیز توسط پین جوش ، کلیپس های مفتولی و یا بست کمربندی می باشد.

مزایای استفاده از تگ (لیبل) Polyart در مقایسه با پلاک های فلزی قدیمی:

امکان چاپ لیبل بارکد جهت ردیابی و شناسایی کالا.

امکان تغییرات کلیه اطلاعات قابل پرینت در لحظه.

امکان چاپ لیبل اطلاعات متغیر از قبیل وزن ، بارکد ، سریال به صورت اتوماتیک.

امکان چاپ هر گونه کاراکتر فارسی ، انگلیسی ، عربی و لوگو.

سرعت چاپ بالا به ازای هر ثانیه ۲ پلاک .

مقاومت بالای پلاک در مقابل حرارت ، حلال ها و شرایط مختلف محیطی.

لیبل بک متال (Back Metal) بسیار پرچسب بوده و برای موارد خاصی که نیاز به چسبندگی زیاد است، مانند سطوح روغنی و یا سطوحی که سطح صاف و یکنواختی ندارند (تایر ، صنعت فرش و پارچه ، فولاد ) به کار  می رود. بهترین نوع آن تولید شرکت Fasson آمریکا می باشد. لیبل کاغذی آرت ، اقتصادی ترین و پر مصرف ترین نوع لیبل پشت چسبدار می باشد.

برچسب کاغذی با رویه (گلاسه ،نیمه گلاسه ART و مات) و گرماژهای مختلف قابل ارائه می باشد. عمده متریال مورد استفاده در بازار ایران جهت تولید این لیبل ، نیمه گلاسه یا آرت ۸۰ گرم می باشد.

لیبل کاغذی تولید شده در ایران عموماً با چسب هاتملت می باشد و میزان استفاده از آن نیز حدود ۲۰ گرم در هر متر مربع می باشد.

سهولت در مصرف و قیمت مناسب ، موجب استفاده گسترده لیبل کاغذی آرت در صنعت بسته بندی شده است.

یکی از تفاوت های اصلی لیبل کاغذی با لیبل های فیلمی (مقاوم) مقاومت پایین در برابر کشش و پارگی می باشد.

بیشترین کاربرد این لیبل در صنایع مختلف از قبیل مواد غذایی ،پوشاک و نساجی ،شرکتهای پست و حمل و نقل، صنعت فروشگاهی ،

لوازم خانگی و دارویی می باشد.

یکی دیگر از موارد پر استقاده این لیبل ، روی کارتن محصولات و همچنین پالت می باشد.

ضمناً با تغییراتی در چسب آن، قابلیت استفاده در صنایع حساس از قبیل پزشکی و آزمایشگاهی  نیز وجود دارد.

برای مثال، لیبل دیپ فریز تا دمای -۸۰- درجه قابل استفاده می باشد.

با توجه به ماهیت و کاربرد لیبل کاغذی، برای چاپ آن از ریبون وکس یا وکس رزین استفاده می شود.

امتیاز این مطلب
5

پاسخی را بگذارید

تماس فوری و استعلام قیمت