ورق-کارتن

انواع ورق در کارتن سازی

بسته بندیها و جعبه هایی که با جنس ورق کارتنی ساخته شده اند با انواع ورق کارتن، امروزه استفاده فراوانی  دارند. این محبوبیت بدلایل زیادی بوجود آمده است که می‌توان مهمترین آن‌‌ها را مقاومت بالا، قیمت مناسب و قابلیت بازیافت مجدد آنها دانست.

ورق کارتن سه لایه

همانطور که از اسم این ورق مشخص است متشکل از سه لایه می باشد که لایه میانی می‌تواند از فلوت A ، B،C،E،F  تشکیل شده باشد.

ورق کارتن سه لایه نسبت به ورق کارتن پنج لایه از استحکام و مقاومت کمتری برخوردار است اما از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد. به طور کلی ورق کارتن سه لایه بر اساس لایه رویی به کار رفته شده در آن به چهار نوع ورق کارتن سه لایه لاینر (ایرانی)، ورقه کارتن سه لایه کرافت، ورق کارتن سه لایه شبه کرافت (تست لاینر)، ورق کارتن سه لایه تاپ وایت تقسیم می شود.

تماس با کارتن سازی

 

بسته بندی و کارتن سازی تخصص ماست !

کاربرد ورق کارتن سه لایه

ورق کارتن سه لایه در ساخت کارتن‌های متعددی کاربرد دارد که می‌توان برای نمونه کارتن پستی، کارتن محصولات تولیدی صنایع غذایی و اسباب کشی اجسام کم وزن را نام برد. همچنین امروزه از ورق کارتن سه لایه برای ساخت جعبه کفش و کارتن لوازم آرایشی و دارویی و پزشکی کاربرد فراوانی دارد.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  چاپ و تولید کارتن به روش سیلک | چاپ سیلک روی کارتن | چاپ سالوک

ویژگی ورق کارتن سه لایه

قیمت مناسب و ارزان

حمل و نقل آسان

بسیار پر کاربرد

ساختار ورق کارتن سه لایه

ورق کارتن سه لایه از لحاظ ساختار از سه لایه با لایه میانی فلوت بر اساس یکی از انواع A ، B ، C ، E، F  تشکیل شده است. نوع هر فلوت به تعداد کنگره‌های آن در هر متر بستگی دارد. لایه‌های رویین و زیرین ورق کارتن سه لایه می‌توانند از کاغذهای کرافت ، لاینر (ایرانی) ، تست لاینر (شبه کرافت) و یا انواع کاغذهای تاپ وایت ساخته شوند.

شرایط چاپ ورق کارتن سه لایه

متداولترین نوع چاپ بر روی ورق‌های سه لایه، چاپ افست یا چاپ لیمینیتی است که در واقع در این نوع چاپ یک لایه طرح دار از جنس مقوا پشت توسی یا کاغذ گلاسه بر روی لایه رویی ورق کارتن سه لایه لمینیت می‌شود.

یا بوسیله چاپ سیلک یا فلکسوگراور بصورت مستقیم روی آن چاپ صورت می پذیرد.

ورق کارتن پنج لایه

ورق کارتن پنج لایه در صنعت چاپ و بسته‌بندی کاربرد فراوانی دارد. تعداد لایه بیشتر این ورق نسبت به ورق کارتن سه لایه باعث مقاومت بیشتری می شود، همچنین این مورد سبب افزایش قیمت آن نیز می شود. معمولاً کارتن‌هایی که با ورق کارتن پنج لایه ساخته می شوند توانایی حمل بار بین ۱۵ الی ۴۵ کیلوگرم را دارند. ورق کارتن انواع گوناگونی دارد که بر اساس نوع لایه فلوت به کار رفته در آن پدید می آیند.

فلوت ها به طور کلی به انواع A،B،C،E،F تقسیم می شوند که هر کدام از آن‌ها از لحاظ تعداد کنگره در هر متر از یکدیگر متفاوت هستند. بطور معمول پرکاربرد ترین ورق کارتن پنج لایه، ورقی است که از ترکیب دو لایه فلوت B و C ساخته می‌شود.

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  چاپ جعبه |چاپ جعبه مقوایی |چاپ جعبه فوری | چاپ جعبه فانتزی | چاپ سالوک™

کاربرد ورق کارتن پنج لایه

معمولاً ورق کارتن پنج لایه در ساخت کارتن‌هایی از قبیل: انواع کارتن های لوازم خانگی مانند یخچال  ماشین لباسشویی ماکروفر کارتن ظروف تفلون و انواع قابلمه و هزارن مورد از این دست که نیاز به بسته بندی محکم و استوار دارند استفاده می شود.

همچنین ورق کارتن پنج لایه برای حمل اشیا سنگین در جابجایی ها نیز استفاده فراوانی دارد.

ویژگی ورق کارتن پنج لایه

انعطاف‌پذیری بالا در مقابل حفاظت از اشیای بزرگ و سنگین و برنده

دوام و ماندگاری بسیار بالا نسبت به ورق سه لایه

استقامت بالا در برابر نفوذ رطوبت

به نسبت میزان استقامت و وزن از قیمت مناسبی برخوردار است

حمل و نقل راحت همراه با خیال جمعی

قدرت حمل کالا بین ۱۵ الی ۴۵ کیلوگرم

مناسب برای انبار کردن محصولات روی هم برای مدتی نسبتا طولانی

ساختار ورق کارتن پنج لایه

ورق کارتن پنج لایه از لحاظ ساختار شامل سه لایه مسطح ( لاینر، کرافت، تست و یا ترکیبی از هر سه) و ۲ لایه فلوت (ترکیبب از B و C، E و C ، E و E ) می باشد.

به کار رفتن فلوت E در ورق کارتن پنج لایه برای جعبه های ظریف و تزئینی مورد کاربرد است و فلوت B در ورق پنج لایه جهت بسته بندی‌‌های متوسط به کار می‌رود و همچنین ورق پنج لایه با فلوت C برای بسته بندی‌های سایز بالا و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرایط چاپ انواع ورق کارتن پنج لایه

اگر چنانچه قصد چاپ مستقیم روی ورق پنج لایه کارتن داشته باشیم  باید از فلوت‌های داندانه ریز و ظریف مانند ‌F استفاده شود،

خدمات دیگر مجتمع چاپ سالوک ™  قیمت کارتن | قیمت چاپ کارتن | قیمت کارتن سازی | چاپ سالوک™

می‌توان به جای چاپ مستقیم، از چاپ افست استفاده کرد که در واقع یک لایه چاپ شده را روی ورق کارتن ۵ لایه با فلوت ترکیبی B و B لمینیت می کنند چاپ افست بالاترین و بهترین کیفیت چاپ را بر روی کارتن شما خواهد داشت .

در واقع هر نوع عکس و طرحی را با بالاترین کیفیت چاپ بر روی کارتن به نمایش خواهد گذاشت.

امتیاز این مطلب
4.9

پاسخی را بگذارید

تماس فوری و استعلام قیمت